המדיה המסורתית לעומת הדיגיטלית


מדיה מסורתית לעומת המדיה הדיגיטלית

המילה מדיה שגורה אצלנו בשפה היום יומית של[]]OPעמים אנחנו שוכחים, מה אומרת המילה מדיה, אז ככה, מדיה =אפיק תקשורת, צורת תקשורת

אמצעי תקשורת מודרנים: אינטרנט, רשתות חברתיות , SMS , פרסום ב גוגל וכדו

המדיה המסורתית

אמצעי תקשורת ישנים , רדיו , שלטי חוצות , פליירים, כרטיסי ביקור , פרוספקטים וכדו...

המדיה המסורתית

כוללת בעיקר את אמצעי התקשורת ההמונים , מאופיינת בזה שאינה אישית אלא יותר רחבים ופונים לקהלים על פי הערכות ותצפיות עבר, דוגמא לאפיקים אלו :

1. הצבת שלטים במיקומים אסטרטגים לקהל המטרה של החברה , עסק וכדו..

2. פרסום ברדיו בשעות שהתוכניות האהובות על קהל המטרה מושמעות ברדיו.

3. חלוקת פליירים בתיבות דואר באזורי המגורים של קהל המטרה

4. פרסום בטלויזיה בתוכניות בשעות שרלוונטיות לקהל המטרה שיש לו את הפוטנציאל הגבוהה ביותר לרכוש את המוצרים שלי

5. יצירת קטלוגים ושליחתם הביתה

6. פרסום בעיתונות ליד כתבות שקהל המטרה של החברה יכול להתעניין בהן

7. פרסום במקומונים

8. שלטים על אוטובוסים , מיניבוסים , מוניות וכלי תחבורה אחרים

9 שליחת דוגמיות לבית הלקוח

10 טלפוניה - טלמרקטינג

11 סוכני מכירות - תנועת רגליים


קיימות שיטות נוספות לפרסום במידה המסורתית





דוגמא בעלים של חברת מיסבים , החליט עם אשת השיווק המעולה( בלי שמות ) שחייבים להגדיל את מכירת המייסבים החודש.

אחד הרעיונות שעלה הינו הצבת שלט למכירת מיסבים בצומת ראשי בכניסה עמק שרה בבאר שבע, היות ומהכניסה הזאת נכנסים הלקוחות הפוטנציאלים שיכולים לראות את המוצר ולגלות עניין בו.

ראשית הרעיון מעולה, בעלי מוסכים ומפעלים, מתחחרים עוברים בצומת זה ,אבל כמה כאלו שהם לא בעלי מוסכים ומפעלים עוברים בצומת זה?

כמה זמן יצטרפו בעלי חברת המיסבים להציב את השלט בכניסה לצומת כדי שיוכלו לדעת שהם הגיעו למיצוי של קהל המטרה ופוטנציאל המכר באזור.

מסקנה: הפרסום בשלטי חוצות בכניסה לעמק שרה , יכול להניב תוצאות , אך עולות מספר שאלות מאפיק פרסום זה:

  • כמה זמן יש להציב את השלט
  • מהו המדד להצלחה ( key performance indicators ) בהתאם לתקציב פרסום והשיווק
  • כמה עלה לנו הפרסום והשיווק למכירת יחידת מוצר אחת שתנכננו למכור בתחילת הפעיל
  • באיזה שעות הפרסום היהי הכי אפקטיבי לנו
  • האם הגענו לקהל המטרה שלנו , וכמה ממנו נמצא בעמק שרה בבאר שבע.
  • כמה עלתה לנו כל חשיפה ל - 000, 1 איש ( CPM ) איש מתוך קהל המטרה שהגדרנו אותו בתחילת הפעילות
  • אם אני רוצה להחליף את המסר הפרסומי בזמן המסע פרסום , כמה יעלה לי לעשות זאת

כל השאלות האלא הן רק חלק מהשאלות שקשה לקבל עליהן מענה בפרסום במדיה המסורתית


דוגמא 2: בעלים של חברה שמוכרת מוצרי יודייקה בשם יודייקה גלובל

במסגרת ישיבת סיעור מוחות בין מנהל הדיגיטל , בלי שמות לב, לבעלים של חברת יודיקה גלובל הוחלט לעלות השנה את מכירות של מוצרי פסח בעיקר של הצלחת לפסח

על ידי שליחת גלויה ללקוחות ללקוחות שהזמינו בעבר, מיקוד לארה"ב


ראשית הרעיון מעולה, וההפניה אכן אישית וקהל מטרה איכותי , אבל כמו נשאלות השאלות הבאות

  • מתי צריך לשלוח את הגלויות לקהל המטרה ?
  • מהו המדד להצלחה ( key performance indicators )?
  • כמה עלה לנו הפרסום , עלות משלוח גלוית פרסום עולה לנו 10 ש"ח עלות ל1000 איש תעמוד על 10,000 ?
  • באיזה מחיר למכור את המוצרים שהמהלך השיווק ישתלם לי ?
  • איך אני מגיע לקהל מטרה חדש ?
  • כמה עלתה לנו כל חשיפה 000, 1( CPM ) איש מתוך קהל המטרה שהגדרנו אותו בתחילת הפעילות ?
  • מה עושים עם הפרשי השעות ?
  • אם אני,בתור בעל חברה, רוצה להחליף את המסר הפרסומי בזמן המסע פרסום , כמה יעלה לי לעשות זאת ?

כל השאלות האלא נשאלות כאשר אנחנו מחליטים לפרסם במדיה המסרותית ולא תמיד יש תשובת עליהן במדיה המסורתית.



חשוב לציין כי יש מוצרים וחברות שהמדיה המסורתית סופר רלוונטית אליהם - לדוגמא מכירת מוצרים למפעלים, כיום מתבצעת עדיין על ידי יצירת קטלוג ושליחתם לאנשי המפתח בחברה שרלוונטים למוצר, או לחלופין הזמנתם לכנס ומתן דוגמיות , וחלוקת פרוספקטים , אביזרי פרסום פיזים ועוד.. .... או לדוגמא עסקים שהם סופר לוקלים (מקומיים כמו פיצריות , מאפיות, קיוסקים וכדו....) .




המדיה הדיגיטלית

הכוונה היא אפיק מידע ופרסום שהוא לא פיזי אלא במרחב האינטרנטי, מבחינת החומרים שנעשים בהם שימוש( תמונות דיגטליות , סרטונים , נכסים דיגטלים וכדו . ). הפרסום באמצעות המדיה הדיגטלית נותן לנו אפשרויות לפרסום מדויק מבחינת הקהל מטרה שאליו אנחנו פונים ומהצד השני , מדידה האפקטביות של התירגוט שלנו, מבחינת שעות הרלוונטית לפרסום , אילו מסרים עובדים על הלקוחות ,מה מעניין את הלקוחות בנכסים הדיגטלים שלנו ועוד ... להלן דוגמאות לחלק מהכלים שעומדים ברשותנו במדיה הדיגטלית בשיטות ה פרסום המדוייק של המוצר ולקהל המטרה:

  1. פרסום ברשתות החברתיות , FACEBOOK , twitter, instagram הפרסום מתבצע באמצעות תרגוט ממוקד לפי מאמפיינים אישיים שלנו
  2. פרסום במנועי חיפוש- GOOGLE , YAHOO , בינג וכדו- בהתאם לשאילתות של הלקוח
  3. פרסום בסרטונים - המלצות , מוהבילי דעת קהל , וכדו
  4. פרסום פרוגרמטי באתרים ( שטחי פרסום באתרי תוכן גדולים)שרלוונטי לגולשים שלנו , ניתור לפי תוכן
  5. מייל מרקטינג- שליחחת דיוור למייל
  6. רימרקטינג בהתאם לביקורים של בגולש בנכסים הדיגיטלים שלנו
  7. ועוד

הכלים שעולם הדיגיטל מציע לנו הוא עשיר יותר ומאפשר לנו פרסום מדוייק לאורך כל שלבי המסע ההצרכני שהלקוח עובר איתנו

דוגמא

בעלים של חברת מיסבים , החליט עם אשת השיווק המעולה( בלי שמות ) שחייבים להגדיל את מכירת המייסבים החודש.

מנהלת שיווק במקרה למדה שיווק בדיגטל והחליטה ששהתקציב הפרסום בחודש הקרוב יופנה לפלטפורמות האינטרנטיות.

החלטה של מנהלת השיווק נתפסה בידי מנהל המפעל כקצת מוזר ולא מובנת , עד היום השילוט בעמק שרה, בסיסי הלקוחות הקבועים השיחת טלפו ן מדיה כמה חודשים עשו את שלהם למה עכשיו לעשות את השינוי ומה הולך להיות שם ?


1. פרסום ממון ברשת החיפוש של גוגל שיפנה את הגולשים לאתר החברה למוצר הרלוונטי

2. המנהלת שיווק ביקשה להתמיע קוד תיוג גושים לפרסום עתידי ברשת החיפוש ורשת המדיה ובפייסבוק ועכשיו היא רוצה להשתמש ב DATA

3. הקוד שביקשה מנהל השיווק להטמיע כולל בתוכו גם קוד תיוג גולשים לפלטפומרות אחרות ף לצורך פרסום עתידי מוצלח ויעיל , בהתאם למשפך השיווקי

ולמסע הצרכני שהלקוח עבר.

4. במקביל לכל זה המנהלת שיווק החליט לטפח קהלים עתידים והתחיל פרסום בשיטת הדחיפה בהתאם למאפיינים האישים של הגולשים בפייסבוק, לינקדין , וביוטיוב כדי לבחון את רלוונטיות של הפלטפורמה.